PMK
Szwajcarska firma Allseas, działająca w sektorze oil&gas, planuje wybudować większą wersję jednostki Pioneering Spirit - największego statku na świecie.
Jednostka miałaby się nazywać Amazing Grace, a koszt jej budowy wyniósłby 3 mld dolarów. Do decyzji o jej budowie dojdzie najwcześniej za 3 lata.
Gdyby Allseas zdecydował się na budowę kolejnego giganta, byłby zbudowany z 50-procentowym zwiększeniem udźwigu i byłby o 30% dłuższy niż Pioneering Spirit, powiedział pan Heerema w wywiadzie dla Reutera podczas konferencji w tym tygodniu.
Pioneering Spirit mierzy 382 metrów długości i 124 metrów szerokości. Ten olbrzymi katamaran cechuje się wypornością 900 tys. ton wody – to równowartość skupienia w jednym miejscu 300 tys. słoni! Jego tonaż wynosi 403,342 gt. Kosztował armatora Allseas ponad 1,7 mld dolarów.
Statek jest wykorzystywany do instalowania i usuwania części dużych platform wiertniczych, służących do wydobywania ropy naftowej i gazu na Morzu Północnym. Statek wyposażony jest również w system do układania rurociągów.
Pioneering Spirit – dane techniczne
Długość całkowita: 382 m
Długość linii wodnej: 370 m
Szerokość: 124 m
Zanurzenie: 10-25 m
Pojemność brutto: 403 342 GT
Nośność: 50 000 t
Silnik: 8 generatorów o łącznej mocy 95 MW
Liczba śrub napędowych: 12 pędników azymutalnych
Prędkość maks.: 14 w
Liczba członków załogi: do 571
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek